Online content wees orgineel

Google houdt ervan wanneer je wekelijks content online plaatst: hé, een actief bedrijf, denkt het dan, die plaatsen we graag bovenaan de relevante zoekopdrachten. En dat is precies wat jij wilt natuurlijk! Je website valt op, bezoekers vinden jouw bedrijf en je online exposure groeit. Leuk allemaal, maar elke week content? Is dat wel te doen? En waar schrijf je dan over? We geven je enkele tips om originele content te plaatsen:

Je eigen tone of voice 

Natuurlijk, alles is inmiddels al eens geschreven. Maar nog niet door jou, nog niet vanuit de invalshoek van jouw bedrijf. En dat maakt jouw content hoe dan ook uniek. Wanneer je je bestaande informatie brengt met jouw eigen tone of voice, enthousiasme en specifieke kennis kun je, binnen de zee van content, altijd origineel zijn. Als je maar dicht bij jezelf blijft. 

Unique Selling Point

Wat is uniek aan jouw bedrijf? Waarin onderscheidt jouw bedrijf zich van alle andere bedrijven binnen dezelfde markt? Is het het gedachtegoed waaruit het bedrijf ontstaan is? Is het die excentrieke directeur of misschien die ontzettend creatieve marketing afdeling? Zorg ervoor dat je in je content juist dát onderwerp, wat jouw bedrijf uniek maakt, uitvergroot. Zorg ervoor dat jouw Unique Selling Point niet te missen is!

Weet je lezer te raken

De meeste onderwerpen zijn online in veelvoud te vinden. Zo ook wellicht de onderwerpen waar jouw bedrijf zich op richt. Zorg daarom dat je de lezer raakt. Zorg ervoor dat je een emotie aanspreekt, waardoor de lezer zal denken: de informatie ken ik, maar op deze manier heb ik er nog nooit naar gekeken of over nagedacht. Wanneer je je lezer weet te raken en op die manier de aandacht trekt, val je op!

Mindmapping 

Oké, nu weet je misschien waar je op moet letten met het schrijven van de content, maar waar kan het dan allemaal over gaan? De mogelijkheden zijn eindeloos: jouw product, de missie en visie, die ene medewerker die er al 25 jaar werkt. Misschien zijn er actuele onderwerpen in het nieuws die linken aan jouw bedrijf? En ken je deze lijst met speciale dagen? Gegarandeerd dat er iets tussen zit, waar jouw bedrijf mee te maken heeft. Maak een lijst met alle onderwerpen die je kan bedenken. En nog leuker: beleg een vergadering met je personeel, pak een grote flap en schrijf de naam van je bedrijf in het midden. Laat iedereen brainstormen over ideeën voor content, gegarandeerd komen er weer nieuwe, originele ideeën uit! 

Je leest het: waarschijnlijk heb je alles in huis voor originele content. Geen tijd om te zorgen voor die wekelijkse aanvoer waar Google zo van houdt? Geen nood, NewPro helpt je graag uit de brand!