We willen allemaal een plekje in de inbox van onze (potentiële) klanten. We willen allemaal dat we precies de juiste content op het juiste moment bij onze klanten of prospects aanleveren. Hoe ga je hiermee aan de slag? Hoe maak jij originele mails? We helpen je op weg met een paar ideeën voor email-automation content te creëren met gebruik van video.

Welkomst Video 

Zodra iemand zich inschrijft op een mailinglist, bijvoorbeeld doordat hij of zij klant is geworden of toevallig net een whitepaper heeft gedownload, heb jij ze via een Opt-in op een mailinglist gezet. Top, nu kan je ze mailen met waardevolle informatie. Een leuk idee is om te beginnen met een leuke welkomstvideo met een boodschap precies in de tone of voice van jouw bedrijf. 

Serie videos

Nog zo’n goed idee? Een videoserie maken waarin je per mailing de ontvanger persoonlijk aanspreekt en vertelt wat ze kunnen verwachten van jouw product of dienst. In deze tijd waarin mensen een attentie spanner hebben van een goudvis, erg aantrekkelijk. 

Je hebt in deze reeks dus de mogelijkheid om je (toekomstige) klant meer over jou en jouw bedrijf te vertellen en laten weten wat je allemaal voor ze kan doen. En dit allemaal in hap-klare video’s.

Dankjewel

Iedereen die wel eens bij Coolblue iets heeft besteld kent de video van Pieter Zwart wel, waarin hij jou als klant bedankt voor het kopen bij dit bedrijf. Dit is een bijzonder leuk idee en je kan er op verschillende manieren van leren. Waardering en aandacht voor je klant is natuurlijk heel waardevol. Hoe zou jij je klant bedanken voor het doen van een aankoop bij jouw organisatie? 

Allemaal hele leuke dingen om over na te denken en te kijken wat er past binnen de strategie van jouw bedrijf. Waar kies jij voor?