Een toekomst met artificiële intelligentie

Een toekomst met artificiële intelligentie (AI)

Big Data, Machine Learning en slimme algoritmes zijn allemaal onderdeel van de razendsnelle ontwikkeling van artificiële intelligentie. Door middel van grote datasets worden, bijvoorbeeld voor het maken van chatbots, mensen gemodelleerd om simpele taken van ons over te nemen. Super handig en een uitstekende ingang voor het eerste contact met een bedrijf. Past AI ook in jouw organisatie? Is een toekomst met AI ook wenselijk in jouw branche? Wat heeft AI te maken met communicatie? Zoals het op wikipedia wordt aangegeven is het moeilijk te definiëren wat intelligentie precies is en zodoende ook moeilijk te definiëren wat artificiële intelligentie is. Maar wat heeft het dan te maken met communicatie?  Om… Lees meer

Lees verder
Iedereen doet aan marketing

Iedereen doet aan marketing

Of je nu solliciteert voor een nieuwe baan, je baas om een loonsverhoging vraagt, probeert op te vallen voor je crush of als je gewoon iets vertelt over je hobby: iedereen doet aan marketing. En dat doe je niet altijd per se om jouw marktaandeel of omzet te vergroten maar soms ook simpelweg om de wereld net een stukje mooier te maken. Iedereen doet aan marketing, hoe ben jij bezig met jouw marketing? Welk verhaal vertel jij aan de wereld? Ben jij trots op wat je doet? Ben jij trots op wat je doet? Op je werk? Of doe je dit alleen om rond te komen, de hypotheek te betalen?… Lees meer

Lees verder
Online Content als belegging

Online Content als belegging

Content wordt steeds meer gezien als een zogenaamde value asset. De content van je organisatie is waardevol, het is de spreekbuis naar je klant en je bezoeker. Je content is de ziel van je website, het karakter, de jus. Daarom is het zien van online content als een belegging is een verstandige keus.  Wat is een belegging? “Een belegging is een vorm van investering waarbij geld wordt vastgelegd voor langere of kortere tijd met als doel om in de toekomst financieel voordeel te behalen.” – WikiPedia Een belegging is dus een investering waarop je hoopt dat die gaat renderen. Hoe is dit dan toepasbaar op (online) content? Heel simpel; je… Lees meer

Lees verder
Podcasts veroveren de wereld

Podcasts veroveren de wereld

Podcast zijn een ideale manier om bijgepraat te worden in jouw vakgebied of in te luisteren op interessante vraagstukken. Podcast zijn steeds meer gevraagd en algemeen goed. Het wordt nu zelfs door google geïndexeerd voor de zoekresultaten en voor SEO. Het audioblog is helemaal het ding tegenwoordig en gewoon te vinden via Google search. Podcast veroveren de wereld en jij kan mee doen! De rijdende universiteit In de ideale wereld zijn we allemaal altijd up to date en weten we de naad van de kous als het op ons eigen vakgebied aankomt. Maar hoe houd je in deze tijd jezelf up to date? Je werkt hoogstwaarschijnlijk zo’n 36 tot 40… Lees meer

Lees verder

De vertrouwensband met je klant

Heb jij een vertrouwensband met je klant? Waarschijnlijk wel en bovendien is deze band voornamelijk gebouwd op de ervaringen met jouw merk door de jaren heen. Vertrouwen is een belangrijk onderdeel in het helpen van je klant naar de beste oplossing. Dit kan heel veel implicaties hebben, waaronder bijvoorbeeld het advies ergens anders te gaan kopen als je niet kan bieden wat de klant nodig heeft. We gaan vandaag bouwen aan de vertrouwensband met je klant. Hoe ziet vertrouwen er uit? Voor ieder mens is dit verschillend, maar over het algemeen hebben mensen vertrouwen in je als je formeel gekleed bent, je er verzorgd uitziet en formeel spreekt. Daarbij komt… Lees meer

Lees verder

Perfectionisme: de innovatieremmer

Is het wel goed genoeg? Misschien moet het toch nog aangepast worden? Misschien klopt het niet helemaal? Vindt mijn publiek dit wel leuk? Gepieker en getreuzel, angst voor fouten: iedereen heeft er wel eens in meer of mindere mate mee te maken: perfectionisme. Ik durf te stellen dat in de meeste gevallen perfectionisme de innovatieremmer van de organisatie is.  Verbetercyclus  Ik heb het eerder over verbetercyclus gehad. Dit kan gezien worden als het streven naar perfectie en daarmee kan je natuurlijk denken dat ik mezelf tegenspreek. Maar niets is minder waar. Doordat je een attitude van doen doen doen creëert in een verbetercyclus, geef je ruimte aan imperfectie. Door het… Lees meer

Lees verder
De 5 kerndrijfveren van de mens

De 5 kerndrijfveren van de mens

Ieder mens wordt gedreven door zijn eigen passie en eigen drijfveren. Maar zijn ze wel echt van onszelf? Het antwoord zal je misschien verbazen, maar nee, wij zijn niet uniek in onze drijfveren.  Wist je dat de mens, ieder mens dus, in theorie te maken heeft met vijf kerndrijfveren? We nemen deze vijf drijfveren kort onder de loep zodat we ze kunnen herkennen in onze dagelijkse leven. De drijfveer om te verwerven De drijfveer om te verwerven staat voor het verlangen om spullen te verzamelen als wel om immateriële kwaliteiten als status, macht en invloed te verwerven. Grote bedrijven maken met gemak gebruik van deze drijfveer om reclame te maken… Lees meer

Lees verder
Het nieuwe werklandschap

Het nieuwe werklandschap

Het werklandschap is altijd in beweging, er is continu verandering. Het is daarom juist in deze tijd extra leuk om te zien hoe en wat er allemaal verandert binnen bedrijven. Er komen meer nieuwe rollen binnen organisaties en daarnaast ontstaan er ook nieuwe behoeftes. Hoe werken oude én nieuwe merken aan dit nieuwe werklandschap? Customer success manager  De wat? De customer succes manager is ook wel bekend als de customer happiness manager: het is een nieuwe rol die zich de laatste jaren heeft gevormd tot een waar klantretentie-medicijn. Verkopen gaat immers over het succes van de klant: want zonder klant ben je namelijk ook geen succesvolle organisatie. Een customer succes… Lees meer

Lees verder
5 tips voor het bedenken van de perfecte metafoor

5 tips voor het bedenken van de perfecte metafoor

Een metafoor is de perfecte manier om jouw publiek te enthousiasmeren voor jouw product. Een metafoor kan de drempel verlagen zoals we benoemden in de blog over De kracht van een metafoor, zorgt voor begrip en herkenbaarheid en opent bovendien een hoop creatieve deuren om je product in de markt te zetten. Maar hoe bedenk je nu een metafoor voor jouw dienst, bedrijf of product? Wij zetten een aantal tips voor je op een rij:  #1 Brainstormen Een metafoor denken is niet per se gemakkelijk. Soms komt het ineens in je op – dat zijn vaak de beste!-, maar als je ervoor moet gaan zitten, is de beste tip om… Lees meer

Lees verder
De kracht van een metafoor

De kracht van een metafoor

NewPro ‘Beeld is machtiger dan het zwaard’ Een metafoor is een krachtige manier om een concept duidelijk over te brengen op een begrijpelijke manier. Een goede metafoor kan meer mensen bewegen dan de beste argumenten kunnen. Met welke metaforen beweeg jij jouw publiek? Herkaderen Een metafoor kan de manier van hoe je naar iets kijkt veranderen en daarmee je je zienswijze herkaderen. Dit wordt ook veel gebruikt in de psychologie bij de methode NLP om bijvoorbeeld beperkende overtuigingen op te heffen.  Een heel beroemd en veelgebruikt voorbeeld van een metafoor is hoe de eerste auto op de markt kwam. De paardloze wagen, noemde ze het namelijk, om de mensen niet… Lees meer

Lees verder