Making the content: leestekens

Iedereen kan schrijven, toch? Vanaf groep 3 leren we allemaal de woordjes, het alfabet en hoe we op een nette manier iets op papier kunnen zetten. Toch blijkt het niet zo gemakkelijk. Want de Nederlandse taal is er één met ontzettend veel regels, geschreven en ongeschreven. Wil je toch graag goede content online plaatsen zonder daar hele studies aan te wijden? Goed nieuws! In ‘Making the content’ lichten we een tipje van de sluier over de belangrijke regels voor goede, online teksten. In deze blog: leestekens. Lees je even mee? Je hoeft niet te schreeuwen!!!  Een doorn in het oog van een (tekst)schrijver is het overbodige gebruik (of moet ik… Lees meer

Lees verder

Making the content: opbouw

Iedereen kan schrijven, toch? Vanaf groep 3 leren we allemaal de woordjes, het alfabet en hoe we op een nette manier iets op papier kunnen zetten. Toch blijkt het niet zo gemakkelijk. Want de Nederlandse taal is er één met ontzettend veel regels, geschreven en ongeschreven. Wil je toch graag goede content online plaatsen zonder daar hele studies aan te wijden? Goed nieuws! In ‘Making the content’ lichten we een tipje van de sluier over de belangrijke regels voor goede, online teksten. In deze blog: opbouw. Lees je even mee? Structuur Wanneer je online content creëert wil je soms gewoon even vlug wat online zetten: je weet hoe belangrijk het… Lees meer

Lees verder

Making the content: spelling

Iedereen kan schrijven, toch? Vanaf groep 3 leren we allemaal de woordjes, het alfabet en hoe we op een nette manier iets op papier kunnen zetten. Toch blijkt het niet zo gemakkelijk. Want de Nederlandse taal is er één met ontzettend veel regels, geschreven en ongeschreven. Wil je toch graag goede content online plaatsen zonder daar hele studies aan te wijden? Goed nieuws! In ‘Making the content’ lichten we een tipje van de sluier over de belangrijke regels voor goede, online teksten. In deze blog: spelling? Lees je even mee? Doorn in het oog  Spelfouten. De één kan er niet overheen lezen terwijl het de ander niet eens opvalt. Spelfouten… Lees meer

Lees verder

Making Brand Memories

Je bent op stap met een groep bekenden, je kent ze al jaren. De een zie je vaker dan de ander, maar hetgeen dat jullie verbindt zijn herinneringen. Zo werkt dit ook met merken, de een zie je meer dan de ander maar je bouwt er (onbewust) herinneringen mee op. Making brand memories. Advertenties  Advertenties vind je overal, online en offline. De realiteit is dat er ontzettend veel bepaald wordt door deze advertenties. Dit gebeurt: of je het het nu wil of niet. Je wordt via billboards, Facebook-, Youtube-,  LinkedIn-, Instagram-ads continu beïnvloed met het herhalingsprincipe. Hoe je het ook wendt of keert, je wordt door je herinneringen beïnvloed…  Heerlijk… Lees meer

Lees verder

Making the content: woordtemperatuur

Iedereen kan schrijven, toch? Vanaf groep 3 leren we allemaal de woordjes, het alfabet en hoe we op een nette manier iets op papier kunnen zetten. Toch blijkt het niet zo gemakkelijk. Want de Nederlandse taal is er één met ontzettend veel regels, geschreven en ongeschreven. Wil je toch graag goede content online plaatsen zonder daar hele studies aan te wijden? Goed nieuws! In ‘Making the content’ lichten we een tipje van de sluier over de belangrijke regels voor goede, online teksten. In deze blog: woordtemperatuur. Lees je even mee? Warm of koud?  Woordtemperatuur? Bestaat dat ook al? Jazeker. Sterker nog, het is van cruciaal belang voor jouw online content.… Lees meer

Lees verder

Achter de schermen bij Newpro

Wauw! De afgelopen tijd is er een hele hoop gebeurd bij NewPro: nieuwe Pro’s, nieuwe acteurs, nieuwe video’s en zo veel meer. Ik neem je in vogelvlucht even mee door de ontwikkelingen in de afgelopen maanden. And action!  Heb je die al die toffe filmpjes van de acteurs al gezien op onze site? We hebben een aantal auditiedagen gehad om tot een leuke, professionele selectie acteurs te komen voor ons eigen bestand. Wij denken dat we de juiste mix hebben gevonden die interessant zijn voor organisaties om als gezicht en boegbeeld te staan voor het bedrijf. Een leuke sfeerimpressie van een van deze dagen kan je terug vinden op ons… Lees meer

Lees verder
Een toekomst met artificiële intelligentie

Een toekomst met artificiële intelligentie (AI)

Big Data, Machine Learning en slimme algoritmes zijn allemaal onderdeel van de razendsnelle ontwikkeling van artificiële intelligentie. Door middel van grote datasets worden, bijvoorbeeld voor het maken van chatbots, mensen gemodelleerd om simpele taken van ons over te nemen. Super handig en een uitstekende ingang voor het eerste contact met een bedrijf. Past AI ook in jouw organisatie? Is een toekomst met AI ook wenselijk in jouw branche? Wat heeft AI te maken met communicatie? Zoals het op wikipedia wordt aangegeven is het moeilijk te definiëren wat intelligentie precies is en zodoende ook moeilijk te definiëren wat artificiële intelligentie is. Maar wat heeft het dan te maken met communicatie?  Om… Lees meer

Lees verder
Iedereen doet aan marketing

Iedereen doet aan marketing

Of je nu solliciteert voor een nieuwe baan, je baas om een loonsverhoging vraagt, probeert op te vallen voor je crush of als je gewoon iets vertelt over je hobby: iedereen doet aan marketing. En dat doe je niet altijd per se om jouw marktaandeel of omzet te vergroten maar soms ook simpelweg om de wereld net een stukje mooier te maken. Iedereen doet aan marketing, hoe ben jij bezig met jouw marketing? Welk verhaal vertel jij aan de wereld? Ben jij trots op wat je doet? Ben jij trots op wat je doet? Op je werk? Of doe je dit alleen om rond te komen, de hypotheek te betalen?… Lees meer

Lees verder
Online Content als belegging

Online Content als belegging

Content wordt steeds meer gezien als een zogenaamde value asset. De content van je organisatie is waardevol, het is de spreekbuis naar je klant en je bezoeker. Je content is de ziel van je website, het karakter, de jus. Daarom is het zien van online content als een belegging is een verstandige keus.  Wat is een belegging? “Een belegging is een vorm van investering waarbij geld wordt vastgelegd voor langere of kortere tijd met als doel om in de toekomst financieel voordeel te behalen.” – WikiPedia Een belegging is dus een investering waarop je hoopt dat die gaat renderen. Hoe is dit dan toepasbaar op (online) content? Heel simpel; je… Lees meer

Lees verder