Iedereenis een verkoper

Iedereen is een verkoper?

De titel van verkoper heeft in de volksmond een slechte naam gekregen alsof ze alles aan kunnen smeren: ze kunnen drollen als taartjes kunnen verkopen en ijs aan eskimo’s. Maar niks is minder waar. Lees je mee?  Kennis delen is verkopen Stel, je bent zelf erg goed in iets: laten we als voorbeeld kiezen voor mountainbiken. Je bent al jaren actief en weet wat de valkuilen zijn voor een mountainbiker. Je weet welk materiaal het beste is om je fiets van te maken en je weet als de beste welke losse componenten van goede kwaliteit zijn en welke wellicht zelfs onnodig. Je hebt hier zelf onderzoek naar gedaan en met… Lees meer

Lees verder
verwonder

Mensch, verwonder u eens…

Verwonder jij je nog wel eens? Wanneer je ‘s ochtends opstaat en de gordijnen open doet? Wanneer je je ontbijt maakt en daarna naar je werk rijdt? Verwonder jij je wel eens over wat je op straat ziet, wat er in de wereld gebeurt? Waarom je eigenlijk doet wat je doet, zonder na te denken? Te weinig? Dan is het de hoogste tijd!  Start nu met verwonderen Het wordt hoog tijd om je meer te verwonderen. En dat heeft verschillende redenen. Want wanneer je je meer verwondert, wat vaker stilstaat bij de ‘normale’ dingen van alledag, zul je opeens hele nieuwe dingen zien. Misschien valt het je dan pas op… Lees meer

Lees verder
Online content wees orgineel

Online content: wees origineel

Google houdt ervan wanneer je wekelijks content online plaatst: hé, een actief bedrijf, denkt het dan, die plaatsen we graag bovenaan de relevante zoekopdrachten. En dat is precies wat jij wilt natuurlijk! Je website valt op, bezoekers vinden jouw bedrijf en je online exposure groeit. Leuk allemaal, maar elke week content? Is dat wel te doen? En waar schrijf je dan over? We geven je enkele tips om originele content te plaatsen: Je eigen tone of voice  Natuurlijk, alles is inmiddels al eens geschreven. Maar nog niet door jou, nog niet vanuit de invalshoek van jouw bedrijf. En dat maakt jouw content hoe dan ook uniek. Wanneer je je bestaande… Lees meer

Lees verder
FAQ Eigen medewerker

FAQ: Ik wil graag mijn eigen medewerker voor de video’s inzetten, mag dat?

NewPro werkt met ervaren en zorgvuldig gecaste acteurs om te zorgen dat de kwaliteit van de online video content hoog ligt. Je wilt dat jouw gezicht een juiste indruk van jouw bedrijf geeft, met enthousiasme, humor of misschien wel die serieuze ondertoon. Je wilt jouw kennis delen, informatie geven en de bezoeker voorlichten over het onderwerp dat jij belangrijk vindt. Onze acteurs worden gecast en gecoacht door onze casting director zodat we zeker weten dat we het juiste gezicht voor elk bedrijf kunnen leveren. Maar wat als je je eigen medewerker graag wilt inzetten voor de videomarketing?  De directeur of de secretaresse?  Jouw bedrijf wil graag meer doen met online… Lees meer

Lees verder
ongeschreven regels

De ongeschreven regels voor online content

Content, de online wereld staat er vol mee. Er wordt zoveel geschreven, geblogd en gedeeld online dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. En wanneer je als bedrijf wil gaan bloggen is het belangrijk om goed te weten wat je wilt gaan delen, waarom je het wilt gaan delen en eerlijk is eerlijk, ook wat je vooral niet moet doen. Zoals in de ‘echte’  wereld zijn er ook online een aantal ongeschreven regels die ontzettend belangrijk zijn als je goede content wilt publiceren. We zetten er een aantal voor je op een rij:  Copy-paste is onacceptabel  Wanneer je online content gaat plaatsen is het soms lastig… Lees meer

Lees verder
filmstudio voor jouw online

Een filmstudio voor jouw online-presence

Jij wil meer online exposure. Bovendien wil je vertrouwen uitstralen met een herkenbaar en vertrouwd gezicht? Maar iedereen binnen het bedrijf is al super druk met zijn eigen werkzaamheden, dus wie kan dat doen? Maar om iemand aan te nemen die én SEO teksten schrijft, scripts maakt, video’s opneemt, edit en daarna ook nog publiceert is een grote investering. Wat als er nu een filmstudio is voor jouw online-presence?  Professionals Een uitgebalanceerd team met professionals staat klaar om samen met jou een online-presence te creëren die vertrouwen uitstraalt, jouw organisatie een gezicht en een stem geeft door middel van heldere communicatie naar je (potentiële) klanten en relaties.  Denk aan een… Lees meer

Lees verder

Trappelen om boven te blijven

Wat staat er bovenaan in je tijdlijn? Is het dat bericht dat je een paar dagen geleden hebt geplaatst? Hoogstwaarschijnlijk niet. Het is trappelen om boven te blijven in de zee van content die online wordt gezet. Hoe ga jij een content stroom voor jouw bedrijf neerzetten?  De zee van content Dagelijks worden we gebombardeerd met content: blogs, tweets, insta’s , snap’s, filmpjes en nog zoveel meer. Gelukkig kunnen we zelf aangeven wie we willen volgen en wie niet. Heel belangrijk dus om rekening mee te houden: we geven zelf vorm aan onze eigen persoonlijke zee van content.  Vissen in de zee Bezoekers zijn als vissen in deze online zee:… Lees meer

Lees verder
Relevante content

Elke week relevante content plaatsen

“Ja hallo allemaal, vanaf deze week ga ik elke week relevante content plaatsen.”  Ken je die ene collega of ondernemer die de stoute schoenen aantrekt en content begint te schrijven of filmen. Een enthousiaste blogger, een fanatieke blogger? Maar heel vaak strandt dit na een blog of drie en na die twee wiebelige vlogs hebben we hem ook nooit meer gezien. Wat is er voor nodig om elke week consistent relevante content te plaatsen?  Doelgroep Voor wie plaats jij relevante content? Als je tegen iemand praat heb je al snel in de gaten of hij of zij begrijpt waar je het over hebt. Als je merkt dat degene tegenover je… Lees meer

Lees verder
Online Opvallen

Hoe kan je online opvallen?

Er kan er maar één op nummer een staan. Hoe val jij op in jouw branche? Welk verschil maakt jouw product of dienst nu? Hoe breng jij je verhaal aan de wereld? Vijf antwoorden op de vraag; hoe kan je online opvallen?  Wees origineel  Als organisatie heb je een imago dat je wilt uitstralen. Hier zitten standaard bedrijf trekjes in, maar er is altijd iets wat jou als bedrijf onderscheidt van de rest. Misschien is het die energieke en excentrieke eigenaar of misschien wel die creatieve marketingafdeling. Of misschien wel het gedachtegoed waar de organisatie op is gebouwd. Laat juist dit ziet en vergroot het uit om je publiek te… Lees meer

Lees verder

Een vertrouwd gezicht online

Je hebt alles goed geregeld; je webshop is veilig gehost, je SEO en SEA zijn in goede handen en je bent aanwezig op alle social media kanalen. Mooi! Maar heb je ook een herkenbaar gezicht, een vertrouwd gezicht online? Vroeger was alles beter Toen ik een jaar of 8 was, ging ik regelmatig naar de kiosk op de hoek. De eigenaresse stond altijd zelf achter de toonbank. Ingrid heette ze, ik weet het nog! Ze verkocht allerlei soorten snoep, tijdschriften, kruiswoordpuzzels, je kent het wel. En weet je wat nu zo leuk was? Ik kénde haar: altijd als ik binnenkwam was ze er en bovendien herkende ze mij. En altijd… Lees meer

Lees verder