Content strategie 2019

Het internet is een snel veranderende markt met enorm veel mensen die allemaal proberen hun propositie zo goed mogelijk in de markt te zetten. De één schreeuwt nog harder dan de ander en de ander geeft nog meer uit dan die ene. Door het enorme aanbod aan content heeft Google er voor gezorgd dat relevantie en frequentie een belangrijk onderdeel is voor je online vindbaarheid. Wat is jouw content strategie in 2019?

Relevante content

Wat is relevant voor jouw organisatie? Wat is aanverwant en interessant voor je doelgroep? We zijn ons vaak niet bewust hoe gewoon we het vinden wat we doen en vergeten dat 99% van de mensen niet precies weet wat je doet. Ze weten wel wat je product is in de meeste gevallen maar verder leeft het niet. Hoe maak je je organisatie relevant voor jouw klant? Simpel, dit doe je door de content relevant te maken in de breedste zin van het woord. Door bijvoorbeeld de toepasbaarheid van je product of dienst verder uit te lichten, kan je laten zien dat er meerdere manieren zijn om naar jouw organisatie te kijken. Zodoende creëert de bezoeker een beeld van relevantie ten opzichte van je product of dienst.

Frequentie

Door dat we te maken hebben met een alsmaar groter wordende online database van kennis, zullen we steeds frequenter van onszelf moeten laten horen. Maar hoe vaak dan? Over welke onderwerpen? En waarom zou ik dat moeten doen?

Het is belangrijk om te begrijpen dat Google nieuwe content prefereert en het nog leuker vindt als jij frequent iets post. Dit geldt voor alle media platformen. Dit is de zogenaamde engagement factor. Maar vrees niet, die factor kan je ten gunste voor je laten werken. Hoe dan? Door frequent nieuwe content te plaatsen die relevant is voor jouw branche!

Persoonlijk

We zijn als mens altijd op zoek naar herkenning. Dit werkt namelijk snel vertrouwen in de hand. Door je content strategie te voorzien van een persoonlijke tint creëer je herkenbaarheid en straal je vertrouwen uit.

Key takeaways

We keken naar het enorme internet en zagen dat vernieuwing erg belangrijk is voor Google en dat relevantie een belangrijk factor is voor het aanspreken van je doelgroep. De key takeaways zijn; creëer frequent relevante content die je doelgroep persoonlijk aanspreekt!