Een vertrouwd gezicht online
Je hebt alles goed geregeld; je webshop is veilig gehost, je SEO en SEA zijn in goede handen en je bent aanwezig op alle social media kanalen. Mooi! Maar heb je ook een herkenbaar gezicht, een vertrouwd gezicht online?
Vroeger was alles beter
Toen ik een jaar of 8 was, ging ik regelmatig naar de kiosk op de hoek. De eigenaresse stond altijd zelf achter de toonbank. Ingrid heette ze, ik weet het nog! Ze verkocht allerlei soorten snoep, tijdschriften, kruiswoordpuzzels, je kent het wel. En weet je wat nu zo leuk was? Ik kénde haar: altijd als ik binnenkwam was ze er en bovendien herkende ze mij. En altijd begroetten we elkaar vrolijk. Dat was leuk, het voelde vertrouwd!
De webshop is de nieuwe kiosk
De kiosk is er al jaren niet meer en tegenwoordig koop ik, net als de meeste mensen, steeds meer online. Ik koop niet meer aan een toonbank, van een écht mens, maar van een website.
Ik word niet meer herkend en de mensen op de website lachen statisch naar me. Het voelt niet echt. Ik herken niemand en niemand ziet mij.
Ik mis Ingrid
Wat zou het mooi zijn als we weer echt contact met elkaar gaan maken, ook online. Dat we toch wat vaker naar de winkel op de hoek lopen, even een praatje maken en elkaar begroeten. Of dat we interactief met elkaar in gesprek kunnen om afstand te overbruggen en dat echte contact te blijven maken, zelfs als de wereld zich online afspeelt. Maar nu? Nu mis ik het. Ik mis een Ingrid op de hoek van de straat
Het gezicht opnieuw herkennen
Natuurlijk zijn er nog wel wat plekken waar we als klant herkend worden en anderen herkennen. Denk maar eens aan de sportschool, een vereniging of bijvoorbeeld de kapper. Maar zou het niet tof zijn als ook bedrijven weer een gezicht krijgen? Iemand die je herkent, die je vertrouwt en waar je graag even naar kijkt en luistert?
Denk er eens over na: zou het niet gaaf zijn om jouw bedrijf weer een gezicht te geven? Een vertrouwd gezicht online?