Hoe kan je online opvallen?

Er kan er maar één op nummer een staan. Hoe val jij op in jouw branche? Welk verschil maakt jouw product of dienst nu? Hoe breng jij je verhaal aan de wereld? Vijf antwoorden op de vraag; hoe kan je online opvallen? 

Wees origineel

 Als organisatie heb je een imago dat je wilt uitstralen. Hier zitten standaard bedrijf trekjes in, maar er is altijd iets wat jou als bedrijf onderscheidt van de rest. Misschien is het die energieke en excentrieke eigenaar of misschien wel die creatieve marketingafdeling. Of misschien wel het gedachtegoed waar de organisatie op is gebouwd. Laat juist dit ziet en vergroot het uit om je publiek te bereiken. 

Differentieer

Je kent ze wel… Alle mogelijke archetypes en modellen waarin mensen worden verdeeld in vier, acht, zestien en soms wel tweeëndertig verschillende types. En elk type vraagt om een eigen benadering, zo ook online! Juist omdat je niet kan zien hoe je potentiële klant online reageert, is het ontzettend belangrijk om dit goed in de gaten te houden. 

Door na te denken over hoe je overkomt op de verschillende types kun je onderzoeken wat het beste werkt voor jouw doelgroep en jouw benadering aanpassen. Zet je niet vast in een algemeen stramien of wat de maatschappij verwacht, maar differentieer je in je benadering! 

Verwonder 

Wanneer kies jij te doen wat je doet? Is er een passie of verwondering die je die kant op stuurde waar je nu bent? Weet je, de mens is van nature ontzettend nieuwsgierig en houdt van verhalen waarover ze zich kunnen verwonderen. Niet elk verhaal hoeft te verwonderen natuurlijk maar het kan zeker helpen om met een frisse blik naar je organisatie te kijken en je eens te verwonderen over wat jullie allemaal doen. 

Deel kennis

Door kennis te delen laat je zien dat je weet waar je over praat en geeft andere bedrijven het vertrouwen om zaken met je te gaan doen. Jij bent immers de expert op jouw gebied. Jij kunt anderen informeren, inspireren en motiveren. Wat is er mooier dan dat? 

Blijf veranderen 

Op iedere school leren ze je het; stilstand is achteruitgang. Wat betekent dit voor jouw bedrijf? En hoe verhoudt dit zich ten opzichte van de beleving van jouw potentiële klant in de waarde van je product of dienst?

Door aan de wereld te laten zien dat je continue bezig bent met het verbeteren van je product of dienst, laat je zien dat je vooruit gaat. Ken je de serie Friends? Weet je nog hoe ze begonnen als jonge acteurs. En kijk eens naar de levens die ze hebben meegemaakt en waar ze stonden bij de laatste aflevering? Alles is veranderd, alles evolueert. 

Jouw bedrijf toch ook?