Mensch, verwonder u eens…

Verwonder jij je nog wel eens? Wanneer je ‘s ochtends opstaat en de gordijnen open doet? Wanneer je je ontbijt maakt en daarna naar je werk rijdt? Verwonder jij je wel eens over wat je op straat ziet, wat er in de wereld gebeurt? Waarom je eigenlijk doet wat je doet, zonder na te denken? Te weinig? Dan is het de hoogste tijd! 

Start nu met verwonderen

Het wordt hoog tijd om je meer te verwonderen. En dat heeft verschillende redenen. Want wanneer je je meer verwondert, wat vaker stilstaat bij de ‘normale’ dingen van alledag, zul je opeens hele nieuwe dingen zien. Misschien valt het je dan pas op dat dezelfde duif elke ochtend op jouw carport zit, of dat de bloemen in de ochtend anders staan dan in de middag. Misschien valt je dan pas op dat je altijd pindakaas eet, terwijl je ook van hagelslag houdt en dat de boer in het weiland dat je passeert al vroeg aan de slag is gegaan, hoe zou zijn ochtend eruit ziet? Wanneer je je verwondert over de dingen om je heen, écht even kijkt en stilstaat, ga je opeens hele andere dingen zien. 

Over je bedrijf gesproken

En zo werkt het ook voor jouw bedrijf en relevante online content. Wanneer je op zoek bent naar onderwerpen om over te bloggen en te delen met je bezoekers en lezers, is het een goed idee om je eens te gaan verwonderen over je eigen bedrijf. Waarom doen we wat we doen? Waarom vinden we dit eigenlijk belangrijk? Waarom starten we de ochtend met een kop koffie en waarom gaan we in de pauze naar buiten of werken sommige mensen in de pauze door? Wanneer je je meer gaat verwonderen over je bedrijf, de visie, de medewerkers en gewoontes, over de waarden en normen, producten en tradities, zul je op een berg nieuwe ideeën komen om je potentiële klant in mee te nemen. 

Wij zijn nieuwsgierig

De mens is van nature ontzettend nieuwsgierig en houdt van verhalen waarover ze zich kunnen verwonderen. Het helpt om met een frisse blik tegen ‘gewone’ dingen aan te kijken.

Start dus nu met verwonderen. Het levert je nieuwe inzichten op, misschien verandert het gewoontes en laat je even stilstaan. Maar bovenal levert het genoeg nieuwe ideeën op om jouw online presence mee aan te vullen zodat jouw potentiële klant een goed beeld krijgt van jouw bedrijf. En dat is immers waar het allemaal om te doen is, toch?