Vertrouwen van je klant

Ken je ze? Die influencers die wel 10x per maand in het “beste hotel” zitten of de “hipste auto” rijden. Mensen vertrouwen minder snel wat je zegt en dit heeft te maken met de gekozen communicatiestrategie van verschillende organisaties. Hoe denk jij aan het vertrouwen van je klant in jouw organisatie?

Herkenbaarheid

Als mensen zoeken we altijd naar herkenningspunten: een gezicht, een beeldmerk, een smaak, een herkenbaar geluid enzovoort. Deze herkenning zorgt voor een gevoel van veiligheid, je bent er bekend mee en weet min of meer wat je te wachten staat. Denk bijvoorbeeld aan dat restaurant waar je altijd naar toe gaat en waar je vervolgens toch 4 van de 5 keer je favoriete gerecht of menu kiest. We zoeken herkenning om een duidelijk beeld te krijgen van onze omgeving.

Doordat we als mens dingen kunnen onderscheiden van elkaar creëren we vanzelf likes en dislikes, of ze nu goed voor ons zijn of niet. Hiermee besparen we hersencapaciteit, want deze kost immers het meeste brandstof.

Hoe kan je als organisatie vertrouwen uitstralen?

Een belangrijke vraag die voor decennia aan werk heeft opgeleverd voor menig Marketing Bureau of Brand Building agency. Hoe kan je in deze mega snelle en veranderende wereld vertrouwen uitstralen en toch blijven inspireren?

Ons antwoord is door je organisatie menselijk te maken. Wie ben je? Wat doe je? Waarom doe je wat je doet? En daarmee je klant wekelijks mee te nemen op reis, samen met je organisatie. Een vast gezicht of gezichten met een stem naar buiten voor jouw organisatie. Passie, kennis, nieuws en alle mogelijke informatie die betrekking hebben op jouw organisatie verteld door je eigen online ambassadeur.

Een gezicht naar buiten die de harten van je publiek veroverd en het merk tot leven laten komen!